Das Unheimliche in/an Lost Highway

Eine Fußnote zur Tagung im April:

This article is based on an oral
performance, in which the (un)concept of the uncanny is applied and elucidated
to a tragedy of Euripides (431 B.C.) and to a film of David Lynch (1996). Simultaneously,
a self-compiled score of Lost Highway influenced – interrupting,
supporting, traversing – the performance. Starting from the ideas offered
by Sigmund Freud in his text ‚Das Unheimliche‘ (1919), the author
turns to the related notions of ‚objet petit a‘ and the ‚Real‘,
as elaborated by Jacques Lacan and Slavoj Zizek, in order to consider the way
in which David Lynch handles a specific sound score and a disturbing –
subjective and objective – camera viewpoint. This is compared and contrasted
to the way in which a Greek tragedy can be staged and looked at.

[mehr: Image and Narrative]

Über Stefan Höltgen

siehe: http://about.me/hoeltgen
Dieser Beitrag wurde unter Lesetipp veröffentlicht. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.